برند لوکس آئودی توافق کرد همکاری با گروه‌های فناوری اینترنتی چینی به منظور عرضه خدمات دیجیتالی بیشتر در بزرگترین بازار خودروی جهان را افزایش دهد.

آئودی و شرکت FAW-فولکس واگن که جوینت ونچر فولکس واگن و FAW Car است، تفاهم نامه‌ای را با شرکتهای علی بابا، بایدو و تنسنت امضا کردند.

فولکس واگن که شرکت مادر آئودی است، گرفتار رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی شده است و در نتیجه از رقابت با خودروسازان جهانی برای طراحی خدمات دیجیتالی برای رانندگان عقب افتاده است.

مدیرعامل فولکس واگن روز یکشنبه در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: این شرکت روابطش با کاربران خودرو را حفظ کرده است و به همین دلیل مذاکرات با شرکت خدمات تاکسی یاب آنلاین اوبر و غولهای فناوری گوگل و اپل را متوقف کرده است.

آئودی تحت توافق با شرکت جست و جوی آنلاین بایدو قصد دارد استفاده از برنامه‌های تلفن هوشمند در خودروهایش را بهبود ببخشد.

پروژه‌های آئودی با گروه بازی آنلاین و شبکه اجتماعی شامل کمک به رانندگان برای استفاده بهتر از برنامه "وی چت" است.

بر اساس گزارش رویترز، هدف آئودی از همکاری با علی بابا، طراحی خدمات اخبار ترافیک لحظه ای و نقشه‌های سه بعدی است.

فولکس واگن در ماه مه ۳۰۰ میلیون دلار سهم در شرکت تاکسی یاب آنلاین "گِت" خرید.