رییس سازمان صداوسیما به جریاناتی در خارج از سازمان اشاره کرد که سعی داشتند با توسل به مطالب خلاف واقع، مردم را در ماه رمضان از رسانه ملی جدا کنند.

رییس سازمان صداوسیما به جریاناتی در خارج از سازمان اشاره کرد که سعی داشتند با توسل به مطالب خلاف واقع، مردم را در ماه رمضان از رسانه ملی جدا کنند.

محمد سرافراز با حضور در معاونت سیما و شرکت در جلسه مدیران شبکه‌ها، از زحمات مسؤولان و دست‌اندرکاران برنامه‌های ماه مبارک رمضان تقدیر کرد.

دکتر سرافراز در این جلسه با تشکر از تلاش‌های دست‌اندرکاران شبکه‌ها در تولید و پخش برنامه‌های ماه مبارک رمضان، تاثیرگذاری رسانه در این ماه را به خاطر درک دقیق فرصت‌ها و موقعیت‌ها دانست و افزود: هر سال بر پیچیدگی کار رسانه‌ای افزوده می‌شود و تلویزیون باید از سامانه هوشمند و یادگیرنده برخوردار شود.

وی با تقدیر از سریال‌های "پایتخت"، "دردسرهای عظیم"، و "گاهی به پشت سر نگاه کن"، و خصوصاً پیام‌های رمضانی سریال "پایتخت"، این برنامه‌ها را در جلب رضایت مخاطبان موفق دانست و ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران، کارگردانان، تهیه‌کنندگان و هنرمندان، این سریال‌ها را سنجیده دانست و بر لزوم درک بایسته‌های محیط رقابتی کنونی تاکید کرد.

رییس صداوسیما عنوان کرد که برنامه‌های "جشن رمضان"، "خندوانه" و "ماه عسل"، به لحاظ تنوع آیتم، ساختار متفاوت و میهمانان ویژه، از کیفیت بهتری نسبت به گذشته برخوردار بوده و برنامه‌های "جمع‌خوانی قرآن کریم" که از اقصی نقاط کشور در شبکه‌های سراسری انعکاس یافت و همچنین سایر برنامه‌های مذهبی شبکه‌ها، نشان از برنامه‌ریزی محتوایی مناسب برای این ایام داشت و قابل تقدیر است.

دکتر سرافراز اضافه کرد که اشکالات جزئی نیز بعضاً مشاهده می‌شد که این موضوع بیشتر برای برنامه‌های زنده هر روزه رخ می‌دهد و لزوم تشکیل یک اتاق فکر دائمی برای این برنامه‌ها احساس می‌شود، تا بیش از پیش هدایت شوند.

وی افزود: البته جریاناتی در خارج از سازمان سعی داشتند تا با توسل به مطالب خلاف واقع، مردم را در این ماه پرفیض و برکت از رسانه ملی جدا کنند؛ مثلاً مخالفت صداوسیما با توافق ژنو یا صلح امام حسن(ع)، تا تاثیر رسانه را کم کرده و اعتماد مردم از رسانه ملی سلب شود، که البته موفق نشدند و سیما توانست با تولید برنامه‌های مناسب و پرمحتوا، اعتماد مخاطب را بیشتر از گذشته جلب کند.

در پایان این جلسه، سرافراز بر مبنای نظرخواهی‌ها و بازخوردهای دریافتی از مخاطبان، رضایت از برنامه‌ها را بهترین خدا قوت به همکاران ساعی سازمان برشمرد.