پیشخوان
شبکه های اجتماعی
نظر سنجی
کدام یک از این گزینه ها می توانند پیروز انتخابات ریاست جمهوری شوند ؟
حسن روحانی
ابراهیم رییسی
سعید جلیلی
محمد باقر قالیباف
عزت الله ضرغامی
محسن رضایی
گفتگوی هفته نامه

گفت و گوی مثلث با مجتبی شاکری

نامزدها چالش کنند

پیروز ایزدی درگفت‌وگو با مثلث

نظام حزبی فرانسه در آستانه فروپاشی است

گفت‌و‌گوی مثلث با احمد بخشایش‌اردستانی

بدنه رای جلیلی حفظ می‌شود

گفت‌و‌گوی مثلث با محمدعلی پورمختار

جلیلی باید کنش‌گر سیاسی بماند

گفت و گو سالنامه مثلث پیش از ثبت نام نامزد ها با دکتر احمد توکلی

خلأ هاشمی برای روحانی دردسرآفرین می‌شود

گفت و گو با نجات‌اللّه ابراهیمیان

شب انتخابات تعیین کننده است

گفت‌و‌گوی مثلث با علی‌اکبر اولیا

به احمدی‌نژاد توجه نکنیم

گفت‌و‌گوی مثلث با محمدعلی پورمختار

ممکن است منتقد رئیس دولت آینده شویم

گفت‌وگو با غلامعلی جعفرزاده

فراکسیون مستقلین قدرتمند‌تر می‌شود

متن کامل گفت و گوی سالنامه مثلث با دبیر کل جبهه پیروان:

محمد رضا باهنر در گفت و گو با مثلث : هاشمی می گفت اگر روحانی حمایت نمی کردیم 4 درصد بیشتر رای نداشت

متن کامل گفت و گوی مثلث با عباسعلی کدخدایی؛

سخنگوی شورای نگهبان : ممکن است برخی را که ردصلاحیت‌کردیم تایید کنیم

استاد دانشگاه آلابامای‌جنوبی درگفت‌وگو با مثلث

جمهوریخواهان تمایلی برای استیضاح‌ ترامپ نشان نداده‌اند

دکتر رضا سراج درگفت‌وگو با مثلث

چرا اینقدر دیر؟!

قالیباف به وظیفه‌اش عمل کرد گفت‌وگوی مثلث با اقبال شاکری عضو شورای‌شهر تهران

گفت‌وگو با دکتر امان‌الله قرایی جامعه‌شناس

رویارویی پلاسکو با بازار
زمان انتشار : سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۳۹:۲۲ | کد خبر : 8063215102 |

بهترین مدل های BMW را در طول تاریخ تولید این اتومبیل بشناسید و ببینید / گزارش تصویری

                 بی‌ام‌و توانست با وجود خودروهای پرفورمنس و کاربردی، مدل‌های کوچک و تمامی مدل‌هایی که بین این دو گروه قرار می‌گیرد اعتبار خود را کسب کند.

بی‌ام‌و یکی از پیشروترین صنایع اتومبیل‌سازی است که از ابتدا محصولاتش را با دو عنصر ترکیبی تجملات و کاربرد ارائه کرد. در طول این راه بی‌ام‌و موفق شد خودروهای منحصربه‌ فرد، قدرتمند و تا حدی افسانه‌ای را به جهان ارائه دهد.

بی‌ام‌و توانست با وجود خودروهای پرفورمنس و کاربردی، مدل‌های کوچک و تمامی مدل‌هایی که بین این دو گروه قرار می‌گیرد اعتبار خود را کسب کند. از طرفی همین روند در طول زمان پایه و اساس تولید خودروهای کلاسیک کنونی شد.

در این فهرست شما چند مدل از بهترین‌‌های بی‌ام‌و در طول تاریخ را خواهید دید.

رودستر 507

اگر چشمانتان را ببندید و به یک رودستر رویایی و کلاسیک فکر کنید، حتما یک مدل 507 در ذهنتان تداعی می‌شود. محصولی که برای رقابت در برابر یک مرسدس بنز مدل روباز 300SLبرنامه‌ریزی شد. این خودروی 140 اسب‌بخاری در زمان خود زیر پای طیف وسیعی از مشاهیر قرار گرفت. اما واقعیت ناراحت کننده این هزینه‌های تولید این مدل بی‌ام‌و را مرز ورشکستگی پیش راند. با این وجود 507 هنوز لقب یکی از برترین‌ تولیدات خودرویی آلمان را به دوش می‌کشد.

2002 tii

این مدل در هنگام معرفی در سال 1969، به عنوان یک سدان اسپورت مدرن لقب گرفت.

کلاس مدرن بی‌ام و در دهه 60 ارائه شد. در آن زمان این سبک از خودروها به عنوان یک مدل اقتصادی، مجلل و خانوادگی فراگیر شدند. سامانه تعلیق مستقل و عقب خودرو به محبوبیت بیش از حد آن کمک کرد.

M1

نسخه M1 یکی از منحصربه‌فردترین محصولات تاریخ بی‌ام‌و و اولین خودروی بخش خودروسازی M محسوب می‌شود که با یک موتور متوسط ارائه شد. این خودرو با قدرت 177 اسب‌بخاری می‌توانست، سرعتی معادل 259 کیلومتر در ساعت را بپیماید. بدنه زاویه‌دار و تولید کمتر از 500 دستگاه از آن باعث افزایش ارزش این خودرو در طول تاریخ خودروسازی بی‌ام‌و شده است.

سری 7 (E38)

شالوده اعتبار بی‌ام‌و همواره از قدرت پرفورمنس و تعامل خوب خودروهای آن با رانندگی ناشی می‌شود. اما در نسل سوم سری 7، مهندسان بی‌ام‌و بدون آنکه از روح لذت‌بخش رانندگی بکاهند، یک خودروی همه جانبه لوکس را ارائه کردند. این خودرو هنوز هم اسپورت به نظر می‌رسد و فضای درونی‌اش به شکل باورنکردنی فوق‌العاده است. در این سری شاهد اولین موتورهای دیزلی در اروپا هستیم. این خودرو در حدی خوب ظاهر شد که به عنوان خودروی کاراکتر جیمز باند در سال 1997 انتخاب شد. اگر این خودرو برای مامور 007 کاربرد داشته، حتما می‌توان آن را در شمار برترین‌ خودروهای بی‌ام‌و نیز قرار داد.

M5 (E39)

طراحی و عملکرد، در این سدان بی‌ام‌و دیده شد. سدان سایز متوسط از سری 5 با نام E39که انعطاف و قدرت را به رخ می‌کشید. خودرو توانی تولید 400 اسب‌بخار را داشت و یکی از خودروهای لوکس زمان خود محسوب می‌شد.

رودستر Z8

Z8 دوست‌داشتنی‌ترین حرف در میان کروک‌های بی‌ام‌و است. می‌توان آن را تلاقی مهندسی کلاسیک و مدرن دانست. این خودرو از یک قاب آلومینیومی ساخته شده و از یک موتور 4.9 لیتری 400 اسب‌بخاری بهره می‌برد.

M3 (E46)

یکی از بهترین‌ها انتخاب‌های زمان خود محسوب می‌شد. در آن زمان این نام در کنار توصیف یک سدان اسپورت اروپایی قرار می‌گرفت. در میان خودروهای M3 مدل E46 با موتوری 3.2 لیتری قدرتی معادل 333 اسب‌بخار تولید می‌کند.

کوپه سری 1 M

قرار دادن نام M در کنار نشان بی‌ام‌و می‌تواند به معنای یک معامله ارزنده برای کاربران باشد. اما در خصوص این مدل، اولین تجربه رانندگی می‌تواند، دل و هوشتان را برباید. از طرفی این مدل می‌توانست، اولین خودروی کلاسیک زمان در آینده خود محسوب شود. این خودرو قدرت خود را از یک مدل توئین توربوی 3 لیتری با خروجی 335 اسب‌بخار دریافت می‌کند. موتور همچنین با یک گیربکس دستی 6 سرعته هماهنگی دارد.

i8

این خودرو قطعا به آینده خواهد پیوست. اثرات گرمایش زمین احتمالا در جاودانگی این مدل بی‌ام‌و بی‌اثر نخواهد بود. صاحبان فعلی این خودرو می‌توانند مطمئن باشند که یکی از کلاسیک‌های آینده را در در اختیار دارند. این خودرو قدرتش از یک مجموعه به قدرت 349 اسب بخار دریافت می‌کند.

منبع/ عصر ایران

نظرات
نظرات بینندگان انشار یافته : در انتظار بررسی : غیر قابل انتشار :
گزارش تصویری
انتخاب سردبیر